Friday, November 27, 2009

[ac-i] Pak Manshor Brunei merekam PPN3 KL lagi

 

CIKGU MANSOR's Blog

THERE IS A PERIOD OF LIFE WHEN WE GO BACKWARDS AS WE ADVANCE…

PPN-3: Baca Puisi di Menara Kuala Lumpur

with 2 comments

Hujan renyai-renyai menyambut kedatangan kami di Menara Kuala Lumpur. Acara baca puisi kami adalah acara sampingan hari itu, untuk menyokong sebuah majlis induk anjuran pengurusan Menara KL. Di aras pertama di mana acara berlangsung, sudah padat dengan pengunjung. Tapi, kurasa mereka bukan hadir untuk menikmati bait-bait puisi kami. Lantaklah. Kami tetap akan teruskan acara, walau yang hadir hanya terdiri dari teman-teman penyair sendiri. Perjuangan mesti diteruskan. Eeeewwwwaaaahhhhhh….!!!!

Tarian 1Malaysia…

Baca puisi 1Malaysia… Kan, kan, kan…???

Nak cerita sikit tentang gadis di atas. Cikgu Noor Hasnah, gadis Singapua. Sangat mengerunkan…

Dia bawa motor besar. Suzuki 1000 cc. Dari Johor ke KL, dia boleh sampai dalam 2 jam saja. Aku tanya dia, berapa laju u bawa? Dia bilang, 250 kmh. Aduh…!!!

Dulu aku pun suka bawa motor juga. Aku cuma dapat bawa 200 kmh saja. Di kelajuan itu, topi keledar dah terasa seperti nak tercabut. Air liur melilih…

Mungkin ada kawan yang perasaan, aku tak bebas untuk menoleh sekarang. Leher dah cedera. Itu angkara kemalangan motor, tahun 1981. Nasib baik aku tak mati saat itu. Dosa banyak sangat. Tuhan beri peluang untuk bertaubat.

Orang kuat PENA

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. tahniah tuan camar…menarik sekali gambar2 sempena PPN tempoh hari. seronok jumpa sdr :)

    dahrie

    26/11/2009 at 1:53 am

  2. Jangan bertuan-tuan dik. Abang jauh lebih mesra… :)

    Syukur, sy bawa lensa zoom 300mm hari itu. Dari jauh dapat ambil gambar kandid kengkawan. Tapi, menyesal pulak tak ingat nak ambik gambar kita waktu minum di Menara KL. Masing-masing bawa kamera. Tak seorang pun 'sudi' ambil gambar kita… Ahaks…!!!

    Sy pun seronok berjumpa kamu semua.. Nanti kita pekena roti cana kat mana-mana. Terima kasih atas sambutan kamu semua…

    Choy

    26/11/2009 at 2:12 am



Lebih Bersih, Lebih Baik, Lebih Cepat - Rasakan Yahoo! Mail baru yang Lebih Cepat hari ini!

__._,_.___
blog: http://artculture-indonesia.blogspot.com

-----------------------
Art & Culture Indonesia (ACI) peduli pada pengembangan seni budaya Nusantara warisan nenek moyang kita. Warna-warni dan keragaman seni budaya Indonesia adalah anugerah terindah yang kita miliki. Upaya menyeragamkan dan memonopoli kiprah seni budaya Indonesia dalam satu pemahaman harus kita tentang mati-matian hingga titik darah penghabisan.
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment