Monday, February 8, 2010

[ac-i] Senjakala Pakatan

 

Pakatan tidak mampu jadi alternatif kepada BN

Oleh Haspaizi Mohd Zain

SEBAIK Pas selesai membuat keputusan terhadap dua pemimpinnya iaitu Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Mohd Hassan Ali dan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad kerana melanggar disiplin parti, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP pula tampak semakin bergolak apabila pemimpin mereka semakin sibuk mengkritik kepemimpinan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Bagaikan tidak menghormati resolusi persepakatan yang dimeterai pada Konvensyen Pakatan Pembangkang akhir tahun lalu, pemimpin PKR tidak mengendahkan arahan pucuk pimpinan apabila terus mengkritik sesama sendiri. Walaupun, PKR semakin bergolak dengan perbalahan sesama sendiri, ia tidak menarik minat Umno atau Barisan Nasional (BN) untuk menghentam mereka.

Umno dan BN sebaliknya terus berusaha menumpukan kepada langkah memenangi hati rakyat. Berbanding pembangkang, selepas pelbagai janji ditabur pada kempen pilihan raya umum lalu, kini mereka semakin sibuk berpolitik sehinggakan lupa akan amanah diberikan rakyat.


__._,_.___
blog: http://artculture-indonesia.blogspot.com

-----------------------
Art & Culture Indonesia (ACI) peduli pada pengembangan seni budaya Nusantara warisan nenek moyang kita. Warna-warni dan keragaman seni budaya Indonesia adalah anugerah terindah yang kita miliki. Upaya menyeragamkan dan memonopoli kiprah seni budaya Indonesia dalam satu pemahaman harus kita tentang mati-matian hingga titik darah penghabisan.
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment