Wednesday, May 26, 2010

[ac-i] Architects Under Big 3 #2 Ben Sarasvati [1 Attachment]

 
[Attachment(s) from Riri Prabandari included below]

Memasuki awal bulan Juni, Architects Under Big 3 kembali diadakan untuk kedua kalinya. Ben Sarasvati, seorang pemuda Bali yg usianya tepat menginjak 30 tahun akan berbagi cerita mengenai ketertarikannya akan sesuatu yang ditemukan dalam perjalannya ke India yaitu Vastu Sastra, suatu pedoman dalam Arsitektur Hindu Kuno yg digunakan di India dalam kaitannya dengan pengolahan lahan/ tata letak bangunan dan bagaimana kaitannya dengan Asta Kosala Kosali yang menjadi pedoman dalam penataan lahan untuk tempat tinggal dan bangunan suci di Bali.

 

Ben juga akan berbagi mengenai pengalaman dan perjalanannya yang asyik sekaligus menantang dalam menangani beberapa proyek arsitektur di India, diantaranya Sheraton Visakhapatnam Seaview Resort, di kota Visakhapatnam (Vizag), Andrapradesh dan The Wind Flower Pondicherry Resorts & Spa di Pondicherry, Tamil Nadu dimana kedua projek tersebut masih mengindahkan Vastu Sastra dalam proses perancangannya

 

Semua ini akan diceritakan oleh Ben pada hari Jumat, 4 Juni 2010 pukul 19:00 WITA bertempat di atas dek kayu Danes Art Veranda yang nyaman.

 

Tentang Ben Sarasvati

Ben Sarasvati lahir di Denpasar pada 30 Mei 1981. Ben mengenyam pendidikan arsitektur di Fakultas Teknik Jurusan Arsitektur Universitas Atmajaya, Yogyakarta pada tahun 1999 hingga kembali ke Bali dengan gelar Sarjana Arsitektur (ST) pada tahun 2005. Bapak dari dua orang putri –Nara dan Jyoti- sejak tahun 2005 hingga kini bekerja di Popo Danes Architect.  

 

Architects Under Big 3 adalah sebuah kegiatan bulanan –pada jumat pertama tiap bulan- yang dipersembahkan untuk arsitek muda usia dibawah 30 tahun. Dalam kegiatan ini arsitek muda diberi kesempatan untuk mempresentasikan karya arsitektur beserta pemikiran mereka pada publik melalui presentasi non formal yang diteruskan dengan diskusi santai. Pemateri juga diberi kebebasan untuk memilih "ruangannya" sendiri -di halaman, ruang makan, rooftop, ruang galeri – dimanapun tempat dimana mereka rasa paling nyaman untuk berbagi cerita dengan pendengarnya. Melalui pendekatan ini, arsitek beserta ide dan karya arsitekturnya berkesempatan untuk mendapatkan ruang berkomunikasi dengan khalayak yang lebih luas, baik khalayak awam arsitektur maupun khalayak arsitektur.

 

Acara ini terbuka untuk umum, berbagai kalangan dan berbagai umur serta tidak dipungut biaya

 

Contact person: Erika Dyah (0856 3815 117)

 

 

 

 

In the beginning of June, Architects Under Big 3 will be held for the second time. A Balinese guy who just gets into 30, Ben Sarasvati, will share his interest about The Vastu Sastra, an ancient Hindu architectural system in India and its relation with The Asta Kosala Kosali which is an architectural guide for residential and sacred building in Bali. Ben also will tell story about his fun plus adventurous journey and experience dealing with several architectural projects in India which still be guided by Vastu Sastra including Sheraton Visakhapatnam Seaview Resort, at Visakhapatnam (Vizag) and The Wind Flower Pondicherry Resorts & Spa di Pondicherry, Tamil Nadu.

 

Ben will share the entire story above with his audience on a comfortable wooden deck in Danes Art Veranda garden on Friday, June 4, 2010 at 7pm at Danes Art Veranda.

 

About Ben Sarasvati

Ben Sarasvati was born in Denpasar on May 30, 1981. Ben studied at Faculty of Technique Department of Architecture Atmajaya University in 1999 until he graduated as a bachelor of technical in 2005 and back to Bali. This father of two daughters – Nara and Jyoti- has been working at Popo Danes Architect since 2005.

 

Architects Under Big 3 is a routine agenda on the first Friday of every month dedicated to young architects under age 30 years. In this program, a young architect is given opportunity to bring up their idea and works of architecture to the public through non-formal presentation followed by casual discussion accompanied with snacks and warm drinks. The young architect also can freely choose their own "space" – at the garden, dining room, rooftop, gallery space, and meeting room – wherever the place they feel most comfortable to share their stories with the audience. Through this approach, the young architect gets a space to communicate with a wider audience, both lay audience of architecture and architectural audience. 

 

The event is open for public, various backgrounds and various ages and free of charge

 

Contact person: Erika Dyah (0856 3815 117)

 

Danes Art Veranda

Jl. Hayam Wuruk No. 159
Denpasar 80235 Bali Indonesia
P. 62 361 242659
F. 62 361 242588
E. thegallery@popodanes.com

 


__._,_.___

Attachment(s) from Riri Prabandari

1 of 1 Photo(s)

Recent Activity:
blog: http://artculture-indonesia.blogspot.com

-----------------------
Art & Culture Indonesia (ACI) peduli pada pengembangan seni budaya Nusantara warisan nenek moyang kita. Warna-warni dan keragaman seni budaya Indonesia adalah anugerah terindah yang kita miliki. Upaya menyeragamkan dan memonopoli kiprah seni budaya Indonesia dalam satu pemahaman harus kita tentang mati-matian hingga titik darah penghabisan.
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment